|
AJÁNLÁS
A Gazdag papa, szegény papa és a CASHFLOW-négyszög szerzőinek
legújabb könyve azokhoz a szülőkhöz szól, akik:
-
biztos pénzügyi alapokkal szeretnék elindítani gyermekeiket,
anélkül, hogy ez egy vagyonba kerülne;
-
ki akarják bontakoztatni gyermekük természet adta tehetségét
és egyéni tanulási stílusát, ami által az önfejlesztés és az
ismeretszerzés vágya második természetükké válik;
-
nem nyugszanak bele abba, hogy az egyébként jó képességű gyermekük
képtelen megfelelni az iskola elvárásainak.
„Ez a könyv azokat a szülőket kívánja segíteni, akik észrevették,
hogy megváltozott a világ, és gyanítják, hogy a jelenlegi oktatási
rendszer nem elégíti ki gyermekeik speciális igényeit; azoknak a
szülőknek, akik hajlandók aktívabban részt venni gyermekeik oktatásában,
és nem hagynak mindent az iskolára.”
Robert T. Kiyosaki
Befektető, vállalkozó, tanár
„Életet adunk gyermekeinknek, dédelgetjük és szeretjük őket, de
megértjük-e őket igazán? A Gazdag gyerek, okos gyerek megmutatja,
hogyan gondolkodnak és hogyan tanulnak legkönnyebben a gyermekeink.
Ezzel a tudással felvértezve segíthetjük őket abban, hogy képesek
legyenek észrevenni és megragadni az életük során felbukkanó lehetőségeket.”
Sharon L. Lechter
Befektető, ügyvezető, okleveles könyvvizsgáló
TARTALOM
Bevezetés Miért nem érdekli a bankárunkat a bizonyítványunk?
I. rész A pénz csupán gondolat
1. Minden gyerek gazdagnak és okosnak születik
2. Zseni- e a gyerekünk?
3. Előbb hatalmat adjunk a gyerekeinknek
— és csak azután pénzt!
4. Aki gazdag akar lenni, annak meg kell
csinálnia a házi feladatát
5. Hány nyerő képletre lesz szüksége gyermekünknek?
6. Idejétmúlt lesz- e a gyerekünk tudása
30 éves korára?
7. Abbahagyhatják- e a munkát a gyerekeink
harmincéves korukra?
II. rész A pénz nem tesz gazdaggá
8. Bankárom soha nem kéri a bizonyítványomat
9. A gyerekek játszva tanulnak
10. Miért vesztesek a gyűjtögetők?
11. Mi a különbség jó és rossz adósság között?
12. Tanulás igazi pénzzel
13. Egyéb módszerek gyermekünk pénzügyi
IQ- jának fejlesztésére
14. Mire való a zsebpénz?
III. rész Találjuk meg gyermekünkben a zsenialitást!
15. Hogyan fedezzük fel gyermekünk természet
adta tehetségét?
16. A siker azt jelenti, szabadon lehetünk
önmagunk
Zárszó A világ legfontosabb hivatása
A) Függelék
Sharon Lechter, az anya:
Adjunk zsebpénzt vagy ne adjunk? — Az ősrégi
vita
B) függelék
Sharon Lechter, az okl. könyvvizsgáló és
anya:
Pénzügyi helyszíni szemlék: Pénzügyi gyakorlatok
szülőknek és gyerekeiknek
Zseni
az Ön gyereke?
Szerintem igen, és remélem, ön is így gondolja. Az ön gyerekének
minden bizonnyal sokféle tehetsége van. A baj csak az, hogy jelenlegi
oktatási rendszerünk csupán egyetlen tehetséget ismer el. Ha az
ön gyereke nem abban tehetséges, amit az oktatási rendszer elismer,
akkor elofordulhat, hogy butának érzi magát az iskolában. Ami a
legrosszabb, megeshet, hogy a rendszer észre sem veszi vagy tönkreteszi
gyermeke tehetségét. Tudom, hogy sok gyerekkel hitetik el az iskolában,
hogy kevésbé okos, mint a többiek, mert más gyerekekkel hasonlítják
össze.
Azok a gyerekek pedig, akik szellemileg és érzelmileg elfogadják,
hogy nem olyan okosak, mint mások, óriási hátránnyal indulnak az
életben.
Nagyon fontos, hogy a szülők korán felismerjék gyerekük vele született
tehetségét, megerősítsék, fejlesszék az adott képességeket, és megvédjék
őket az oktatási rendszer egyfajta tehetségre alapozó „zsenijeitől”.
Ha azt kérdezik tőlem, szerintem minden gyerek okos-e, azt felelem:
– Még sosem láttam olyan kisbabát, aki ne kíváncsian és izgatottan
tanult volna. Sosem láttam olyan babát, akit erőltetni kellett volna,
hogy tanuljon meg járni vagy beszélni. Még sosem láttam olyan babát,
aki ne állt volna fel, ha elesett, és azt mondta volna a földön
fekve, hogy „már megint nem sikerült, azt hiszem, sose fogok megtanulni
járni”.
Csak olyan babákat láttam, akik felálltak, elestek, felálltak,
elestek, felálltak, elestek, míg végül felálltak és járni kezdtek,
majd később futni. A kisbabák természetes lelkesedéssel tanulnak.
Ezzel szemben sok olyan iskolás gyerekkel találkoztam, akik unatkoznak
az iskolában, vagy dühösen otthagyják az iskolát, vagy kudarcnak
élik meg a tanulmányaikat, vagy fogadkoznak, hogy soha többé nem
iratkoznak be sehova.
Ezeknek a gyerekeknek a természetes tanulási kedvükkel valami történt,
mire eljutottak az iskola végére. Apám úgy fogalmazna: – A szülő
legfontosabb feladata, hogy megőrizze gyermeke tehetségét és tanulási
kedvét, különösen, ha a gyerek nem szeret iskolába járni.
Robert T. Kyiosaki: „Gazdag gyerek, okos gyerek” címu könyve
alapján
vissza a lap tetejére
|
|