Minden siker forrása a tanulás.

Önbizalom erősítés, személyiségfejlesztés,
motiváció, ingyenes online tanfolyamok itt >>

· FŐOLDAL · HÍRLEVÉL · KÍNÁLAT · CÉLKITŰZÉS · INSTANT MOTIVÁCIÓ · SZEMÉLYISÉGFEJLESZTÉS · KAPCSOLAT ·
 

kód: B11
cím: Csak a paranoidok maradnak fenn - hogyan aknázzuk ki elonyünkre azokat a válságpontokat, amelyek minden vállalatot és minden karriert próbára tesznek?
szerző: Andrew S. Grove
kiadás éve: 1998
kategória: Menedzsment
oldalszám: 181
ár: 1.850,- Ft

 

     << vissza

     Kedvezmény

     Gyors megrendelés

     Könyvlista

 

AJÁNLÁS

Ez a könyv egy szuperfontos koncepcióról szól. Minden vezetőnek kötelezően meg kell ismerkednie a stratégiai inflexiós pont természetével, mert előbb-utóbb át kell élnie egy ilyet."
Steve Jobs, a Pixar Animation Studios elnök-vezérigazgatója

Andy Grove mesterien használja fel saját és az Intel tapasztalatait, hogy meghatározza és elemezze a stratégiai inflexiós pont szerepét egy fejlődő vállalkozásnál.
Aki szívén viseli üzletének sikerét, annak el kell olvasnia ezt a bölcs könyvet, melyet Amerika egyik leginnovatívabb vállalkozója írt."
Michael S. Ovitz, a Walt Disney Company elnöke

Ez a könyv nagyon veszélyes. Gondolkozásra kényszeríti az embereket.
Peter Drucker


TARTALOM

Előszó Csak a paranoidok maradnak fenn

"Előbb vagy utóbb valami gyökeresen megváltozik az üzleted világában."

1. fejezet Valami megváltozott

"Új szabályok léptek be, amelyek elég erősek voltak ahhoz, hogy hatásuk majd' félmilliárd dollárunkba kerüljön."
Mi történt velünk? * Az a fickó mindig utoljára tudja meg.

2. fejezet A "10x" változás

"Az ilyen átmenet mélyreható befolyással van az üzletre, és az, hogy az üzlet mennyire képes menedzselni ezt az átmenetet, meghatározza a jövőjét." Az üzletet befolyásoló hat erő * Egy "10X" erő * A stratégiai inflexiós pont

3. fejezet A számítógépipar átalakulása

"Nemcsak a számítástechnika alapjai változtak, de megváltoztak a verseny alapjai is." A stratégiai inflexiós pont előtt * A stratégiai inflexiós pont után * Nyertesek és vesztesek * A horizontális ipar új szabályai

4. fejezet Mindenütt ott vannak

"A stratégiai inflexiós pont nem a high-tech ipar kizárólagos sajátja, és nem is csak a másik fickónál fordulhat elő."
"10X"-változás: a verseny * Wal-Mart: egy hatalmas erő a városban * Next: a szoftvervállalat * "10X"-változás: technológia * A hang meghódítja a filmipart * Felfordulás a tengeri szállítás területén * A PC-forradalom: egy tagadás története * "10X"-változás: vevők * A gépkocsival kapcsolatos ízlés megváltoztatása * Beállítottságváltozás * Kétszeres átok a szuperszámítógépeken * "10X"-változás: beszállítók * A légitársaságok megmutatják izmaikat * A második forrás gyakorlatának feladása * "10X"-változás: a komplementerek * "10X"-változás: állami szabályozás * A csodaszerek alkonya * A telekommunikáció átrendeződése * Privatizáció

5. fejezet Miért ne csináljuk magunk?

"Memóriaüzletünk válsága, és ahogy ezt a válságot kezeltük, megérttette velem, mit jelent a stratégiai inflexiós pont."
Belépünk stratégiai inflexiós pontunkba * A fennmaradás útja * Visszatekintve

6. fejezet Jel, vagy zaj?

"Honnan tudhatjuk, hogy egy változás stratégiai inflexiós pontot jelez? Ennek egyetlen módja, hogy átfogó és őszinte vitákban elemezzük a helyzetet."
Valóban "10X" erejű változás a röntgensugaras technológia? * RISC kontra CISC * Az, vagy nem az? * A hasznos kasszandrák * Hogyan kerüljük el az első változat csapdáját? * A vita fontossága * Vitázva a tényekkel * Félelem

7. fejezet Uralkodjék a káosz!

"A megoldás kísérletezés eredménye. Csak a régi kerékvágásból kilépve juthatunk új felismerésekre."
Az érzelmi tényezők * A siker tehetetlenségi nyomatéka * Stratégiai disszonancia * Kísérletezés * Az üzlet jóságos védőburka * Az új ipari térkép

8. fejezet A káosz megzabolázása

"A világos irány, ami magába foglalja annak leírását, hogy mit akarunk, mint ahogy annak leírását is, hogy mit nem akarunk, kiemelkedő fontosságú a stratégiai átmenet utolsó szakaszában."
Áthaladás a halál völgyén * Az erőforrások átcsoportosítása * Vezetés stratégiai cselekvéssel * A világosság parancsoló szükséglet * Alkalmazkodás az újhoz * Dinamikus dialektika * A völgy másik végén

9. fejezet Az Internet: jel, vagy zaj? Fenyegetés, vagy lehetőség?

"Minden, ami hatással lehet olyan iparágakra, amelyek üzleti forgalma sok száz milliárd dollárt tesz ki, nagy jelentőségű dolog."
Végül is mi az Internet? * Bitek és ellopott szempárok * És hogyan érint ez minket? * Fenyegetés, vagy ígéret? * Mit teszünk?

Megjegyzések

Tárgymutató

E könyv megszületése a tapasztalatok két halmazának köszönhető. Az egyik, és a fontosabb: azok az évek, melyek során az Intel vezetőjeként több stratégiai inflexiós pontot is átéltem. A második, hogy az elmúlt öt évben társoktatóként stratégiai menedzsmentet adtam elő a Stanford Egyetemen, a Graduate School of Business hallgatóinak. Itt a diákok szemén keresztül is látva a dolgokat, újra módom volt átélni bizonyos személyes tapasztalatokat és mások tapasztalatait. Az első tapasztalathalmaz egyfajta in vivo tanulság a változás menedzseléséről. A második ennek in vitro ellenpárja...
Santa Clara, 1996 februárja


Andrew S. Grove Magyarországon született. Az 1956-os forradalom után az Egyesült Államokba emigrált. Három évre rá a New York Városi Egyetemen az évfolyam legjobbjaként végzett, és kapott vegyészmérnöki oklevelet. További három év múlva a Kaliforniai Egyetemen (Berkeley) Ph.D. fokozatot szerzett. Kutatóként részt vett azokban a munkákban, amelyek korszakos áttörést hoztak a félvezetők technológiájában. Vállalkozóként közreműködött az Intel Corporation alapításában, melynek most az elnöke. 1998-ban az év emberének választották az Egyesült Államokban.

vissza a lap tetejére

 

- vissza       megrendelés -
Vaszati
© sikerkonyv.hu

Narasimha
INGYENES személyiségfejlsztő hírlevélhez kattintson ide! >>
...ahol az ingyenes anyagok is többet érnek, mint máshol a fizetős!

online személyiségfejlesztés sunrider termékek online retorika tanfolyam online önfejlesztés könyvesbolt vaszati védikus építészet navaratna talizmán ékszer